Monday, July 19, 2010

Itu Bukan Aku

Haih~ Ramai betul orang mengeluh sebab tak tahan nak menunggu lagi seminggu nak balik. Padahal aku ni yang balik 18 ogos rilek je. (Rileks ke??) Haha~ Tak ape, ada Kudus teman. Yeay!

Ha...Just want to tell a story. Hari tu call la akak aku di Malaysia. Akak aku cakap, hari tu ada kawan aku datang rumah cari aku.

Kawan : Akak, Khairi ada?

Akak : Khairi tak balik lagi. Dia balik ogos nanti.

Kawan : Eh, baru je tadi cikgu Mazmin nampak Khairi kat masjid waktu solat jumaat tadi.

Akak : Salah orang kot.

Kawan : Tak! Tak mungkin salah orang. Memang cikgu nampak Khairi tadi. Muka, pakaian solat semuanya macam Khairi.

Akak : Khairi tak balik lagi la...Cikgu tak tegur ke 'Khairi' tu?

Kawan : Lepas habis solat tadi, cikgu ada panggil Khairi. Tapi dia blah terus. Lepas tu kat luar masjid, cikgu dah tak jumpa dia kat mana.

Huhu...Itu la ceritanya. Nak kata pelanduk dua serupa, tak kan lah cikgu aku tak kenal aku. Lagipun siapa lagi yang sama muka macam aku kat kampung kecil tu? Nak kata Qarin....Qarin bukan ke slalu muncul bila orang dah meninggal je ke? Aku hidup lagi la..Haih~

p/s : Nak kata Saka, tak kan lah saka pergi solat jumaat kot??

7 comments:

Anis Amirah Nawawi said...

kau ni khairi, suka la cakap benda2 pelik ni.. dari hari tuh lagi..

aku ajak gi tengok citer hantu, punya cover muka.. bahahaha :p

besau said...

Patut r aku selalu nmpak khairi dekat atas bumbung kat depan rumah aku. Pelik r, bumbung tu bkan main tinggi. Rupanya bukan.X nak bgitahu ko. Bila dah terbaca ko punya post ni. Baru berani cakap. Kecik hati2. Ramai orang dh jdi macam tu.

lekir said...

nk dgr citer planduk 2 serupa ak x?

ak x kn tulis kat blog ak kot..

ad sorg pempuan nih ckp:

lekir, i nampak u, kat stesen komuter bangi! serius, i nampak u! rambut u, tinggi macam u, senyum macam u, ya Allah.. jgn lah gelak, serius i nmpak u.. u jalan dgn orang lain.. i nak tegur u, tapi, i x dpt nk tegur u.. *sob2* i menangis sbb nmpak u.. i x taw nk wat camne kalo x de u skang nih, dulu u slalu ad temankan i, skang nih u kat mesir.. lekir.. u dgr x nih? sumpah i nampak u. xkn la i salah nmpak.."

n time tuh ak baru 2 bulan fly mesir

sekian,

-lekir-

maroazwan said...

dengan sgale hormatnye sy menjemput kecik kerumah sy sementara nak tggu blk mesia 18hb nnt...

bleh tolong2 kemas umah ni..

haha...bleh ar...bleh ar...

nnt ana masak ar sedap2 utk bukak pose

محمد يادي بن عبدالله said...

abg maro takut duduk sorang2. sbb tu ajk kecik.. Hahahahah

hanif hafiz said...

smlm aku g library aku jumpe ko..

pastu aku balik rumah aku jmpe ko lagi..

aku bukak fb ade ko lagi...

aku g exam, nmpk ko jugak..

ko mmg freak..

sme tmpat ko ade..

khairi malik said...

anis = eh, benda ni berlaku betul la..

besau = heh~ meremang dengar citer ni

lekir = tu angau kot.

abg maro = kemas umah? nape nak kemas plak? nak pindah eh? sedap x abg maro masak? heh~

yadiy = ak pun tkut gak tgal sorg. jom ah teman aku yadiy.

abu = ala..ko yg ikut aku kan? kan? haha