Monday, July 26, 2010

Tahniah!!

AWAS: Post ini panjang sebab post yang seterusnya akan menyusul selepas sebulan atau tiga bulan lagi!

Tahniah kat semua second year sebab berjaya menhabiskan exam yang susah nak mati itu. Dan tahniah jugak kat ikhwah second year Kolej Shahputra sebab telah berjaya membuat majlis reunion. Memang best!



*klik pada gambar untuk tumbesaran



Tahniah kat Abang-Abang dan kakak -kakak Tahun 4 yang bakal mendirikan masjid tak lama lagi. Antaranya Kak Nisah dgn Ustz Saiful Islam, Abang Farhan dengan Kak Saadah, Abang Kudin dan ada lagi lah yang aku tak ingat namanya.

Baiklah, soalan saya sekarang ialah....Mereka sudah, anda bila lagi wahai Kak Aisha Muhammad, Kak Nadzirah Saad, Kak Fiza, Abang Anas mentor SC ku, Abang Zikir, Nik taufik. Ha?? Anda bila lagi? Bila?? Aiceh~ Haha..

Eh, lupa sorang lagi. senior kesayanganku si Abang Maro. Anda bila lagi? Calon dah ada ke?! Heh. Saya suka post kat blog abang yang bertajuk "Isteri pertama" tu. Tu satu petanda dah tu.

Ala..Second year pun ramai je yang dah tak sabar kan? Haah la kan?

Tahniah jugak kepada geng belakang kuliah handasah yang dah buat reunion tadi tapi aku x dapat datang sebab masalah kewangan. Seriusly tak tipu punya. Okeh, ni aku nak describe geng belakang kuliah handasah sorang demi sorang :

Afiq - aku respect sebab dia baik in terms of treating people. Cos bukan senang nak cari orang yang tak selfish zaman sekarang ni. Tapi sangat pendam perasaan. So, tak tahu apa yang terbuku dalam fikiran dia sebenarnya.

Baem - Memang banyak bantu aku. Kalau aku tak paham arab, aku mintak tolong baem. Papehal pun aku selalu tanya Baem dulu la. Rasa selesa sebab boleh dibawa berbincang.

Akmal - Aku respect dia in terms of leadership. Sampaikan kat KSP dulu aku pernah panggil dia dengan gelaran 'abang'. Cos dia ni nampak fikiran matang sikit kot dari geng kuliah handasah yang lain. Haha...

Kudus - Best fren aku kat KSP. Kini dan selamanya. Tahun lepas pernah bergaduh sebab perkara kecik. Tapi time tu masih sengal-sengal ubi lagi. Fikiran pun tak matang. Sekarang ni, dah berbaik semula, kawan balik! Satu-satunya geng belakang kuliah handasah yang family aku kenal.

Abu - Orang pertama aku jumpa even sebelum masuk KSP lagi. Sometimes boleh jadi pelawak, sometimes boleh jadi sangat annoying. Abu, bila ko nak kawen ni? Haha! Thanks sebab slalu komen blog aku! Komen la lagi. Komen la lagi!

Anis Amira - Gaya seorang ibu tu ada. Garang. Haha..Honestly, aku rasa anis dah layak kawin. Hihi...Sporting sangat. Lepas tu selalu nasihat aku macam ni, "kita jangan dengar cakap orang". Dan nasihat tu la yang aku selalu guna pakai sekarang ni.

Hur = Emo. Haha..Tapi takpe sebab aku pun emo jugak. Aku rasa, Hur ni yang paling lemah lembut among the girls la..Cakap pun slow talk je. Suara pun best. Maklum la..Pernah masuk taranum kan? Hihi~

Irna Syafinaz = Macho! Haha...Pandai lukis tapi tak nak tolong orang. Aku rasa In paling cool. Sampaikan naik roller coaster pun tak menjerit langsung. Lepas tu pendapat yang In bagi selalu sangat bernas dan boleh diguna. Good luck untuk exam ni In! Lepas tu boleh balik Malaysia dengan tenang~

Diba - Ramai budak laki cakap dia ni comel. Aku pun pernah gak macam crush dengan dia sikit-sikit kot. Haha..Tapi ramai sangat orang admire dia. So, tak jadi la..Haha..Manja. Areqa cakap, Diba paling rajin basuh pinggan. Bagus! Boleh jadi isteri mithali.

Areqa - Fikiran terbuka. Boleh jadi tempat luah masalah. Aku suka dengar Areqa bercerita. Sebab nampak bersemangat! Lepas tu Areqa banyak bagi pendapat yang best2 la..Aku rasa, Areqa paling tabah sebab dia dah lalui macam-macam. Masalah family lagi, itu lagi, ini lagi. Takpe areqa, keep up the good work lah! Kitorang sentiasa akan menyokong.

Iezzati - senyap sangat. Tapi once dah kenal, ok je dia ni. Lepas tu Iez tak banyak kerenah. Kalau orang plan apa-apa, dia ok je. Dia ikut je. Iez tak kisah~ Kan? Kan?

Nadiah Izzati - Agak pelik. Susah nak tafsir. Tapi Nad ceria. Lepas tu, aku respect sebab Nad sporting dan boleh dibawa bergurau. Sebab bukan senang nak jumpa perempuan yang susah nak berkecil hati ni. Satu dalam sejuta!

Okeh, sekian sahaja post aku kali ni. Jumpa lagi di post yang seterusnya berbulan lagi. Maklum la..Rumah tak ada internet. Sekian sahaja. Saya pulang ke Malaysia dahulu. Assalamualaikum~

12 comments:

anwar azhari said...

owh man..!

nama ak x pnah naik..

:(

niktaufik said...

eh3...
tiba2 jer suh org kawen...
kecik blk tunang ek thn nie???

maroazwan said...

nasib baik dia dah blk dlu sblm buat post ni...
kalo x dh kne kurung penjara bwh tanah dah.x kasi balik mesia...

haha...

doakan kitorg 4th year xm start esok.

slmt bercuti ek..
wslm~

Syafinaz Alizaini said...
This comment has been removed by the author.
Syafinaz Alizaini said...

aku da abes exm la khairi..lolz
erk, time tu, aku nk tlg dah tp ko yg xmuncul2.. cane tu [-(
k,
tq2
:0

DrSurialiNadiah said...

komen pasal nadiah izzati tu memang menarik~ XP

khairi malik said...

tepet = nanti naik. tunggu je~

niktaufik = tunggu nik dulu'

abg maro = brani ke kurung saye? hehe

*kenapa delete komen tu? ak tak kisah r

nad and in = pape pun, korg teman terbaik~!

DrSurialiNadiah said...

ni yg syg kery neyh..hehe..bile nak blanje cendol?~ XDD

khairi malik said...

sayang nad jugak. pehal cendol? abc r best!

DrSurialiNadiah said...

okayh~..cendol jom erk!! abc jom~ XDD bile nak blanje neyh? arini da start pose da.. O.o?? XDD

hanif hafiz said...

sengal, aku xprasan ade post ni..nk 2-3minggu kt malaysia baru tau..

kecik adalah seorg yg kecik dan tak nampak matang..kwang3..

khairi malik said...

ok, abu sudah bengan sebab aku cakap dia annoying. Tenet~