Wednesday, August 25, 2010

Tolong Senyum Boleh Tak?

Malas nak cerita panjang. Tadi aku pergi Gedung Pasaraya Eng Hong. Lepas beli belah, aku pun nak bayar la kat akak cashier tu.

Muka kakak tu masam je bila buat kerja. Dah la tu, dia mencebik bibir pulak tu. Haih, bukan ke kite kena mesra pelanggan ke?

So, aku pun gatal la mulut tanya macam ni,

" Kakak, senyum boleh tak?"

Pastu akak tu jawab....

" Penat! Puasa~"

Malas nak cakap banyak, lepas bayar aku pun blah. Aku pun puasa jugak tapi tak ada la sampai tak larat nak senyum.

p/s : di bulan ramadan ni, marilah kita perbanyakkan sedekah. Jangan lupa, senyum itu suatu sedekah!

6 comments:

Anis Amirah Nawawi said...

kesian.. kakak tu je yg puasa.. tu yang penat.. x leh senyum.. kesian dia.. ishk3..!

محمد يادي بن عبدالله said...

hormon pysiology wanita berbeza. Kena faham tu kecik. Kita lelaki. X salah kalau kita mulakan senyuman dulu. Pelik gak ko ni. Aku senyum kat ko bnyk2 kali, kau kata aku buang tebiat. Nanti blik mesir aku senyum kat ko puas2 . Nak x>?

hanif hafiz said...

gentle la khairi..

yadiy ko slalu snyum kat khairi? ko jgn macam2..

hanif hafiz said...

gentle la khairi..

yadiy ko slalu snyum kat khairi? ko jgn macam2..

Pza Ngah said...

hehe :)
same here.

khairi malik said...

anis = ala..ntah2 dy tak puasa kot. tp saje je mengaku yg dia tu puase. haha..menuduh je aku di bulan puasa ni kan?

yadiy = hormon yadiy juga berbeza. haha..ko kan memang suke buang tebiat.

abu =haha..aku dah habih gentle da ni.

kak pza = what do you mean by "same"?