Tuesday, October 26, 2010

Gelaran Part II ; Mana Mentee Aku??

Ok, hari tu aku ada post sesuatu pasal gelaran. Ada aku beritahu yang aku tak selesa guna "aku-kau" dalam perbualan dengan mentor SC aku, Abang Anas. Semua ahli SC aku yang lain bahasakan diri sebagai "aku" dengan dia. Cuma aku yang guna perkataan "Abang Anas". Nampak hormat sikit.

Ok, sekarang aku paham. Bila dah jadi seorang mentor SC. Okeh, pasni ganti orang lain. :P Sebab aku tak banyak ilmu sangat nak kongsi dengan budak-budak ni. Memang tak layak rasa.

Hari first je, mentee panggil aku dengan gelaran "abang". Ya Allah! Tuanya aku rasa. Aku rasa macam baru je semalam aku masuk first year dan panggil orang lain abang. Hari ni ade pulak budak tahun satu yang panggil aku Abang?? Erk~ Boleh tak panggil aku dengan nama je? ; Khairi. Guna "aku-kau" pun takpe kot. Aku tak kisah~ :p

Aku rasa macam lebih selesa kalau guna "Aku-Kau" dengan budak-budak ni. Isy, tak yah la panggil aku abang. Panggil Khairi je. Nak panggil Kecik pun bole. Tak kisa pun.

Okeh, hari pelancaran sc ari tu cuma tiga orang je mentee aku datang. Bagus gak, tak yah susah-susah aku nak handle. Haha...Tapi aku nak cari gak siape lagi 6 orang kanak-kanak terpilih yang bertuah masuk SC aku nih. Ok, kalau sesiapa yang baca blog ni, kenal dengan budak-budak first year yang bernama di bawah, sila lah beritahu mereka yang silalah datang SC bermentorkan aku. haha...

Yang datang hari tu...
1. Hisyam B Borhan
2. Aiman Fitri Azahari
3. Naim Hazimi

Yang tak datang ari tu!!! Tak nak datang terus pun takpe. Tak rugi pun. Korang la rugi. :P
1. Ayman bin Mohd Adam
2. Hafizzuddin bin Ibrahem
3. Asyraf Rabbani (best la nama kau!)
4. Rizwan Hafiz
5. Ahmad Hasif Rusli
6. Afwan Solahuddin

Ok, sila datang SC nanti. Saye pun tak tahu lagi bila nak buat SC. haha...

p/s : Okeh, jangan panggil aku abang. Panggil nama je. Guna aku-kau je okeh ye adik-adik SC ku? Haha...kelakar r panggil korang adik. Tak sanggup aku.

3 comments:

DrSurialiNadiah said...

xpe kalo ko xsanggup pagil adek.bia ak panggil ko abang. ok x,abang kechik? XDD

khairi malik said...

Isy, kalau budk pompuan sebaya dgn ak panggil aku abang, aku kena panggil dia darling la kalau mcm tu. Haha

niktaufik said...

kecik....bru sedar kn? hahahahaha...so paham2 la yek nape....

kecik, bila nk mai umh? xpnh pn dtg umh...