Monday, November 29, 2010

Rindu Section 4, Masuk Section Baru, Kuliah Baru

Sekarang ni dah dekat nak exam final. Rasa macam baru je lagi aku dalam section 4. Tapi section baru aku section 3 ni pun tak kurang seronoknya. Alhamdulillah, groupmate baru memahami..Satu kepala, boleh bekerjasama. Ok, flash back group A section 4 starts~

Section 4 dulu...

Dulu kat group A section 4, ada sorang ni...Aku respect sangat.Selalu trigger groupmate lain buat kerja. Pernah waktu first year dulu, dia offerkan diri untuk buat slide show power point presentation untuk semua orang. Dan hasilnya, Alhamdulillah~ Kerja kami jadi mudah. Cuma present je, slide show dan word document semua dia buat. Isy, bagus betul budak ni.

Kesimpulannya, dia ni memang boleh buat kerja, rajin, dan macam-macam lagi lah. Haih~ Siapa dia budak tu eh? Ha...ni dia...Dr Shukri Suliman~ Huhu

Student yang sangat rajin dalam section 4 group A dulu..dan masih rajin hingga kini~ Aku harap kita still satu group lagi~

Section 3 sekarang...
Tapi sekarang aku dah masuk section 3, dah jarang jumpa bebudak section 4. Nak jumpa kat luar susah, maklumlah masing-masing sibuk. Kalau dulu, selalu study kat library sama-sama dengan budak section 4. Sekarang ni dah tak leh nak jalan sesama pergi library dengan budak section 4 lagi sebab jadual lecture dah lain.

Tapi Alhamdulillah, aku tak keseorangan pergi library. Sebab...Aku selalu ajak Afiq Fahimy pergi library sekali dengan aku. Tapi aku study kat library selalu tak lama. Kalau jam 3 petang je, aku dah blah balik rumah ; mengantuk~ Tapi Afiq Fahimy boleh lagi stay belajar di kerusi sampai pukul 6 petang.

Kadang-kadang, aku tak faham macam mana dia bahagikan masa belajar. Dah la sibuk dengan aktiviti persatuan, nak belajar lagi. Haih~ Tapi Alhamdulillah, dia boleh bahagikan masa dengan baik. Itu lah kan, beban yang Allah beri ni sebenarnya sesuai dengan kesanggupan hambaNya. Bukan senang nak bahagikan masa macam tu. :D
Afiq, terima kasih sebab pinjamkan duit waktu aku betul-betul kering tadi. Terima kasih sangat~

Kuliah A sekarang...
Dulu aku kuliah B, tapi lepas masuk section 3 ni, kuliah aku pun berubah. Terus naik kuliah A. Mula-mula nak masuk kuliah A, aku segan sangat. Ialah, manakan tidak, tak pernah-pernah masuk kelas A sebelum ni, alih-alih tetiba masuk kuliah A.

Alhamdulillah, semenjak masuk dalam kuliah A ni, aku diterima oleh budak-budak lecture A dengan baik (ye ke? haha). Aku selalu sangat duduk sebelah Mike dan Sayuti. Respect sangat dengan Sayuti.

Aku ni selalu berangan dalam kelas, jadi mesti ada banyak yang aku tertinggal sebab berkhayal dan "ter-absence epileptic" sekejap. Jadi, Sayuti selalu terangkan balik kat aku apa yang prof ajar waktu aku tengah berangan tadi. Haha..Kalau aku tidur, Sayuti tolong kejutkan aku. Hui~ Baguih dok ada budak ni.

Dan hari tu kat asrama, aku tak sengaja terkeluar kata-kata kesat kat dia sebab aku melatah. (pak cik dah tue~). Tapi dia ok je, tak kisah pun walaupun aku cakap dia teruk-teruk macam tu. Haih..Sori sangat Sayuti. Seriusly, waktu tu aku tak sengaja cos angin tak berapa nak elok. hihi~
Respect sangat sebab kau still boleh sabar bila aku cakap @#$% kat kau ari tu. Maaf~
Lain kali tak buat lagi...

Korang ni memang baik lah...InsyaAllah, kalian memang layak & patut jadi AJKT sebab kalian ni ada keistimewaan masing-masing.

1. Shukri = rajin,
2. Afiq Fahimy = pandai bahagi masa
3. Sayuti = penyabar

Harap sangat kalian bertiga boleh naik majukan PCI...Kawan-kawan, kita undi kawan kita ni ye?

p/s : Macam mana lah nak jadi baik macam diorang ni ye? Hurm~

5 comments:

Dr. Alex said...

Shukri belum syaheed lagi. :)
Masih teguh di medan juang.

Apa2 pun, undilah mereka bertiga.

khairi malik said...

eh, haha..kena edit balik

kepalakotak said...

ni promosi calon2 ye?

Muhammad Anas bin Kamarudin said...

aah kan... baru perasan... hehe... undi jgn x undi!

hanif hafiz said...

kata-kata kesat..