Tuesday, January 18, 2011

Bukan Semua Orang Suka

Ada orang tanya, "kenapa kau delete post bertajuk Bunga Bukan Sekuntum Part 3 tu?"

Well, apa yang aku boleh jawab ialah...

"Blog aku ni ramai gila yang tak suka. Ramai sangat yang benci dengan blog ni"

Post hari tu mungkin menyebabkan mereka terasa atau mungkin buat mereka rasa menyampah.
Mungkin mereka rasa maruah orang perempuan ni jatuh sebab aku tulis macam tu. Walhal tak terlintas langsung di hati aku ni hendak memburukkan kaum Hawa.

Kita tak boleh hendak buat semua orang suka kita.
Aku pun tak boleh nak harapkan supaya semua orang suka aku.
Tu hak dan kehendak mereka. Biarlah~
Aku pun tak mahu juga dengar orang cakap belakang pasal aku post benda tu.

Setiap perkara ada baik ada buruknya
Setiap orang ada kawan ada lawannya
Setiap orang ada yang suka dan ada yang tidak


p/s : Bukan semua orang boleh terima kritikan dan gurauan. Bukan semua orang boleh hadapi kenyataan.

3 comments:

kepalakotak said...

go go go kecik

Zawani said...

bukan senang kte nk puaskan hati semua orng..
just be urself...

khairi malik said...

aminh = where shlould i go?

zawani = :D