Tuesday, May 24, 2011

Simple Eyes?

Alhamdulillah, pihak MARA dah bersetuju untuk membayar balik duit tiket aku hari tu. Hari tu waktu balik Mesir aku tercicir, tak dapat ikut flight dengan student Mara yang lain. So, aku beli sendiri, dan Alhamdulillah sekarang aku bakal dapat bayaran balik.

Ok, sekian sahaja diari kehidupan saya pada hari ini. Tadi waktu revision praktikal Parasitology, kami tengok pelbagai jenis arthropod. Antaranya ialah kutu a.k.a flea. Antara karakter flea ni ialah, it has simple eyes. Aku tak tahu apa yang dimaksudkan dengan simple eyes. So, aku pun tanya lah kawan-kawan sectionmate ku.

Soalan aku : Weh, apa yang dimaksudkan dengan simple eyes?

Jawapan kawan-kawan :

Akhtar Zafar : Maksudnya flea tu tak pakai spek mata. Simple je mata dia.

Acap Jamaludin : Flea tu takde pupil, tak boleh nak jeling-jeling. So, kalau nak pandang belakang, dia kena pusing leher dia terus.

Ain Afiqah : Maksudnya flea tu tak ada eye brows dan eye lashes. (Kata adik kepada mentor SC ku itu a.k.a Abg Hanif Yb sambil mengelip-ngelipkan eye lashes nya)


Aku rasa simple eyes tu sebab mata dia just macam titik. Dot like! Anda rasa, kenapa simple eyes?

p/s : Good luck kepada sesiapa yang bakal menjawab ICDL dan Parasitology Exam!

1 comment:

fadhe fadhela said...

aku sokong yg ain punye...