Monday, July 25, 2011

Belum Lagi!

Alhamdulillah, selesai sudah exam di Sem 6. Rasa macam nak menjerit sekuat-kuat hati. Tapi suara plak serak tak boleh jerit kuat-kuat. Lagipun malu nak jerit dengan kawan-kawan. Tak pe ah, balik nanti jerit tekup dengan bantal.

Tadi ramai yang kata, "Selamat tinggal Mowassah!". Selamat tinggal tahun teoritikal dan ayat-ayat yang sewaktu dengannya. 4th year, clinical year, here I'm coming~!!! Amboih, budget je. Haha...

Entah la..Tapi bagi aku,

Selagi aku tak dapat result, selagi tu aku tak rasa dah nak naik 4th year!

Bila aku cakap macam ni, ada yang cakap, "eh, nape cakap cmtu? Nak fail sangat ke? Jangan lah mintak macam tu!"

Haih~ Bukannya mintak macam tu. Sesiapa pun tak nak fail exam. Cuma apa yang aku boleh cakap, aku tak tahu result aku tu macam mana. Bagus ke tidak, lulus ke gagal, boleh masuk 4th year ke tidak. Aku tak yakin nak cakap yang aku dah nak masuk 4th year selagi tak keluar result.

Sekarang, usaha sudah. Jadi sekarang cuma kena berserah kepada Allah SWT. Secara jujur, aku bimbang dengan subjek Anatomy dan Pharmacology. Lagi satu, bila fikir balik, apa je sangat yang aku belajar dan aku masih ingat sampai sekarang? Aku rasa macam most of everything I've learned aku lupa macam tu je. Macam tak layak je rasanya diri ni nak masuk tahun klinikal.

Balik Malaysia ni, kena study balik sikit-sikit. Selagi aku tak nampak result exam, selagi tu aku tak berani jamin yang aku dapat masuk 4th year tahun depan. =(

p/s : Bukan meminta benda yang tak elok, cuma tak berani jamin

No comments: