Friday, September 23, 2011

Allah Knows Best

Ada suatu pagi, aku bangun. Perkara pertama yang aku fikir selepas bangun dari tidur tu ialah....."pulang ke Iskandariah".

Aku tak faham. Aku sebelum ni sibuk nak balik Malaysia, nak berada di sini lebih lama. Tapi entah mengapa, jauh di sudut hati timbul pula rasa sayu. Rasa ingin kembali semula ke Iskandariah. Biarlah walau terpaksa menghadapi sikap kasar orang arab, yang penting aku dapat pulang.

Apa yang membuatkan aku teringatkan Iskandariah?
Masalah di Malaysia? Isy, setakat masalah kecik macam tu takkan lah terus aku nak tinggalkan Malaysia?

Rindu kawan-kawan? Haih~ Kat Malaysia ni pun boleh je jumpa kawan-kawan. Hari tu pun jumpa Faezs Salleh kat Kuala Terengganu. Kiranya, nak kata rindu kawan di Mesir tu, tak ada lah sangat.

Tak sabar nak belajar? Isy, orang pemalas macam aku ni tak logik pula kalau dikatakan tak sabar nak belajar.

Tak tahu apa sebabnya. Rindukan Iskandariah? Ya! Tapi mengapa? Iskandariah bagus?
Mengapa aku rindukan Iskandariah sedangkan aku selalu sakit hati dengan orang arab?

Tak tahu kenapa. I don't know but I'm sure Allah knows~

Allah knows best~

p/s : Kita lebih tahu diri kita dari orang lain. Allah lebih tahu tentang diri kita dari kita sendiri.

2 comments:

Pikah said...

wah semangat benor nak blek alex ni hahaha

Faez said...

Jodoh ada kt sana kot..hehe