Sunday, September 25, 2011

Tak Sempat??

Haih~ Walaupun bercuti di Malaysia ni CUMA 2 bulan JE, tapi macam-macam benda berlaku kat Malaysia ni. Biasalah, masa memang pantas berlalu.

Baru-baru ni, abang aku ada bincang dengan abah yang dia nak kahwin. Alhamdulillah, kami sekeluarga pun tumpang gembira. Tapi malangnya, dia cadang nak kahwin dalam range bulan 12 ni hingga bulan 3 tahun depan. Jadi, aku sedih sikit lah.

Sedih kalau tak sempat tengok abang sendiri berkahwin. Iya lah kan, siapa tak sedih bila abang sendiri naik pelamin, kita pulak tak dapat pulang ke tanah air sebab menimba ilmu. Kalau boleh, nak jugak tengok abang kandung sendiri berkahwin.

Lagipun, kali terakhir aku sempat melihat walimatulurus di rumah sendiri ialah bila akak aku yang ketiga berkahwin. Itupun waktu aku berada di tingkatan dua. Waktu tu manalah faham lagi benda-benda macam ni. Jadi, tak best sangat lah. Ni abang aku je yang belum kahwin, jadi aku harap sangatlah yang aku dapat tengok majlis kahwin abang aku ni.

Takkanlah abang aku kena tunggu aku balik ke Malaysia dulu baru boleh kahwin? Tak adil lah macam tu. Tak apalah abang, semoga abang berbahagia hingga ke akhir hayat. Sob Sob...Aiceh~

p/s : Semua adik beradik yang lebih tua dari aku dah berkahwin dan akan berkahwin tak lama lagi. Tapi aku tak nak kahwin waktu belajar, nak pengalaman kerja dulu. Muahaha

No comments: