Tuesday, November 8, 2011

Leadership

Salam...Okay, tajuk ni nampak serius tapi sebenarnya tak adalah serius mana pun. Alhamdulillah, seminar ibadah pesakit dah pun berakhir. Memang aku sangat berpuas hati dan berbaloi rasanya dengan bayaran LE 80 tu. Dewan mewah, makanan ok, pembentang hebat-hebat, ahli panel forum mantap-mantap dan persembahan nasyid sangat gempak.

Aku rasa team nasyid Alexandria ni dah boleh rakam album sendiri. Best sangat suara diorang ni. Okay, ini sudah lari dari topik pulak kan?

Okay, waktu dengar saudara Syafiq Hamdani jawab soalan panel tu, memang aku rasa kagum lah. Cara dia cakap tu relaks dan nampak santai tapi ada 'isi'. Tak adalah macam sesetengah orang yang cakap berapi-api tapi isi kadang-kadang diulang benda yang sama cuma olahan je yang berbeza.

Apa yang aku nak cakap ialah aku memang boleh nampak lah sifat kepimpinan yang ada kat Dr.Syafiq Hamdani ni. Waktu dia cakap memang aku diam je dengar satu-satu apa dia cakap. Sebutan jelas sebiji-sebiji perkataan keluar dan paling penting, dia cakap dalam keadaan tenang je. Tak adalah gelabah semacam atau tergagapp-gagap bila berada di hadapan orang ramai.


Okay, persoalannya ialah kita ni tak nak contohi beliau ke? Okay, memang aku kena belajar untuk mengambil nilai-nilai yang aku boleh nampak dari beliau tu dan cuma 'adopt' dalam diri. Bukan cuma sekadar tengok orang dengan rasa kagum sahaja, kenalah juga ambil pengajaran dan berazam nak jadi macam tu.


Baiklah, sekian sahaja post yang tidak penting dari saya. Akhir kata, selamat bercuti kepada kawan-kawan yang membaca blog yang tidak berilmiah ini. Selamat hari raya Aidiladha!

p/s : Tahniah siapa-siapa yang sama-sama menjayakan seminar tu. Cos the seminar was really damn great!

No comments: