Wednesday, February 8, 2012

Tetapan Rezeki

"Aku tahu bahawa rezekiku tak akan jatuh ke tangan orang lain, maka hatiku menjadi tenang"

Ingat lagi waktu sebelum ni, setiap kali aku exam mesti aku mengeluh sebab tak dapat jawab beberapa soalan dengan betul. Padahal Allah dah tetapkan rezeki masing-masing. Secara jujur, OSCE aku hari tu aku buat tak adalah bagus sangat, tapi aku bersyukur sebab at least aku boleh jawab beberapa soalan. Maksudnya aku tak adalah totally blur tak tahu langsung nak jawab apa. At least boleh goreng-goreng, tu kira okay lah tu.

OSPE Radiology? Alhamdulillah, tapi masih ada kecuaian sedikit dan menyebabkan aku bakal hilang markah. Kita dalam hidup ni, kita tak tahu bila kita akan buat salah. Tapi itu tak penting, yang penting kita betulkan kesilapan yang lalu.

Life is just like ironing shirt. When we are ironing on one side, the another side (which is already wiped) will has wrinkles again. But don't care about the new wrinkles, just wipe the older ones! So does our life, we wouldn't know when we are going to make mistake again in the future, but the most important thing,; correct the older ones!

Sometimes we lose in small battle so that we could find the mistake and plan a new strategies. We might lose in small battle but we can plan to win a war!
So does final exam. We might did bad in the midterm exam, so find the mistakes and try to correct it so that we could do well in the finals!

Okay, aku ni mengarut sangat dah ni. Sebenarnya aku nak sedapkan hati sendiri. Okay lah kawan-kawan, good luck in your final exam. Wish me luck too~

p/s : Do not think how the result will be, but think how much effort would we give to strive in this final exam.

1 comment:

hannaraz said...

semoga berjaya di dunia & akhirat..