Sunday, April 1, 2012

Jangan Lembik Sangat

Jangan Lembik Sangat #1

Aku : Rasa macam malas nak study. Selalu xde mood.

Kakak : Jangan lembik sangat! Paksa diri tu study. Jangan malas2~

Aku : Kalau xde mood nanti sama je, tak masuk gak dalam kepala.

Kakak : Ala..ko duduk je depan buku tu lama-lama. Nanti InshaAllah, kalau x masuk banyak pun at least ada la masuk sikit dalam kepala. Allah mesti bagi ganjaran kat usaha tu. Paksa diri study!


Jangan lembik sangat #2

Aku : Abah, rasa macam nak demam la..Sekarang ni musim panas. Lepas balik dari tengok orang bersukan semalam terus demam.

Abah : Makan la ubat. Jangan dilayankan sangat sakit tu. Cuba lawan sikit. Jangan lembik sangat!

Aku : Tapi ni rasa loya-loya, sakit kepala, pening-pening......

Abah : Makan ubat! Lawan sakit tu! Jangan tinggal solat walaupun sakit.


Jangan lembik sangat #3

Aku : Stress ah kat sini. Orang mengata aku macam-macam. Bengang ah!

Abang : Mu ni toksah lembik sangat. Mu buat derk je..Kekgi diam ah belake tu...Mu dok cara hal mu sudoh!

Aku : Nok buat derk guane?

Abang : Kalau diorang mengata ape2 mu toksah lawan balik. Mu diam je...Cube jadi kuat sikit gop. Ni sikit-sikit stress.

Kesimpulan. Jangan lembik walau di mana anda berada.

2 comments:

afiq. said...

sabar brader. sabar.

Anonymous said...

comel jeee :)