Saturday, May 26, 2012

Anak Manja

Ada kawan-kawan selalu cakap aku ni manja la apa lah sebab balik tiap-tiap tahun. Malah ada yang mencabar supaya aku tak balik ke Malaysia sekali. Okay, aku memang anak manja. So what? Ada masalah ke? Kau ke yang support tiket aku balik Malaysia? Tak kan? So duduk diam dah la...Haha...

Tadi call kakak sebab nak telefon abah dah lewat malam. Cuma kakak je biasa tidur lewat malam. Bila call, rasa macam nak nanges bila akak aku cakap macam ni....

"Adik nak tahu x? Akak dah 3 bulan tak balik kampung. Bila akak balik kampung akak terkejut sangat tengok abah dah semakin kurus. Sangat-sangat cengkung nampak macam tinggal tulang dengan kulit je. Kesian tengok abah macam tu."

Ya Allah! Aku rasa sebak! Itu baru kakak aku yang 3 bulan tak balik, yang aku ni dah berbulan-bulan tak balik ni bagaimana pula? Mesti aku lagi terkejut nanti bila tengok keadaan abah yang sangat kurus sepertimana yang kakak aku ceritakan.

Aku sangat mengharap keajaiban akan berlaku dan abah akan sembuh dari IHD. Semoga abah jadi kuat macam dulu-dulu. Ya Allah, panjangkanlah umur ayahanda ku. Kau berkatilah dia. Amin~


p/s : terlampau risau....homesick.....nak balik jumpa abah....tak leh fikir lain dah..... :-(

1 comment:

Zawani said...

doakan kesejahteraan abah selalu ya..mudah2an abah cik khairi cepat sembuh.