Monday, May 7, 2012

Zzzz~.....

Dah masuk subuh, tapi aku masih belum tidur. Bukan tak nak tidur, tapi tak boleh tidur. Sudah puas bergolek-golek di atas katil, cuba pejam mata tapi tidak juga tidur-tidur. Aku lupa sesuatukah? Atau adakah aku terlalu nervous untuk masuk Paediatric Department esok kejap lagi? Haha...Nervous pehal plak kan?

Alhamdulillah, result semester lepas sudah keluar dan aku lulus. Lulus ni pun dengan izin Allah, sebab doa ibu bapa, kawan-kawan dan orang lain. Kalau nak harap usaha sendiri tanpa doa mereka, memang mustahil sangat untuk aku lulus. Study pun last minute nak lulus cemerlang bagaimanakah? Ceh~!

Abah pernah cakap, kalau rasa tak boleh tidur tu, cuba muhasabah diri balik. Kita ni dah solat isyak ke belum? Ada solat yang tak ter-qada lagi kah? Sudah minta maaf atau memberi maaf atau belum? Ada nazar apa-apakah? Atau aku terlalu memikirkan masalah remeh sangat kah? Ya! Nazar! Memang aku ada nazar sesuatu bila aku dapat result lulus. Tapi yang itu biarlah aku je yang tau.

Cuma nak mengingatkan diri sendiri dan kawan-kawan, kepada sesiapa yang sudah bernazar tu, tunaikan lah nazar anda supaya tidak terlupa. Jangan lupa yang hukum menunaikan nazar ni ialah WAJIB. Jangan buat-buat lupa pulak. Mungkin ada bernazar nak belanja orang ke, nazar nak puasa ke, nazar nak sedekah ke, nazar nak kawen ke kan? Ceh~ Ada ke orang nazar kalau lulus exam, dia nak kawen? Haha...

Kepada sesiapa yang terbaca post mengarut di pagi hari ini, dan kalau anda budak Alex, silalah support ALO dan Beutifully Different yang dianjurkan oleh Persatuan PERUBATAN. Kalau kita tak support, siapa lagi nak support kan? Kalau tak nak jadi peserta at least jadi penonton pun jadi la...Kalau tak nak jadi penonton pun, at least ambil tau sikit-sikit pun jadi la....Kalau tak nak ambil tahu kan, kau memang kejam dan sombong. haha...
Okay, sekarang mahu menyubuhkan diri (ada ke perkataan ni?) dan cuba untuk dapatkan sedikit "nap". Mungkin aku risau kot sebab tak beli tiket balik Malaysia lagi ni. Haih~ Baiklah, walaupun post ni sangat mengarut, tapi kalau korang try print entri ni dan highlight untuk mencari isi-isi penting, InshaAllah ada la terjumpa sikit. :)

1 comment:

Muhammad Anas bin Kamarudin said...

i don't find this post mengarut at all