Saturday, June 2, 2012

Friendzone?

Kadang-kadang kita layan orang tu biasa-biasa je,
Tapi orang tu anggap kita layan dia "special"

Kakak aku pernah cakap kat aku macam ni. Dia kata, kalau lelaki tak suka kat seseorang perempuan tu, janganlah layan dia baik-baik sangat nanti bimbang perempuan tu jatuh hati. Haih...Bila dengar akak aku cakap macam tu memang sangat mengarut lagi ridiculous serta absurd! Takkan lah perempuan jatuh hati semudah tu? Haih~

Tapi benda tu memang betul. Sebab abang aku pun pernah kena.
--------------------------------------------------------------------------------

 Kadang-kadang kita rasa kita ni biasa-biasa, rasa banyak kekurangan. Kadang-kadang kita rasa kita ni rupa pun tak ada, apatah lagi harta, budi pekerti pula entah ke mana. Tapi dalam diam-diam sebenarnya, ada yang menyimpan perasaan terhadap kita. Apa yang mereka pandang agaknya? Entahlah~


Kadang-kadang kita mesej/chat dengan kawan perempuan di facebook kita dan kita rasa itu biasa-biasa.
Kita rasa layanan kita terhadap dia tu biasa-biasa, tapi siapa tahu kalau dia anggap itu spesial?


Kadang-kadang kita tukar-tukar link lagu youtube, tukar-tukar lagu korea lah, apa lah. Bagi kita, itu biasa je. Tapi bagi mereka itu "sign" romantis?


Kadang-kadang kita tukar-tukar nasihat. Kita "support" dia, dan dia pun katanya always "support" kita.
Tapi "support" yg dia beri tu kita anggap sebagai support biasa macam kawan-kawan lain. tapi sebenarnya support yang dia beri tu sebagai apa?

Kadang-kadang kita share masalah dengan dia. Sebab bagi kita, dia tu kawan biasa dan harap boleh jadi tempat meluah masalah macam kawan-kawan yg lain. Tapi bagi dia? Dia anggap yang dialah satu-satunya tempat kita luah masalah dan dia anggap dia sangat rapat dengan kita.


Benda yang akak aku ceritakan ni memang mengarut. Nampak macam tak logik. Takkan lah perempuan mudah berperasaan sebegitu sekali. Tapi itu betul sebab abang aku pernah kena.


I just want to say that I treat my friends all the same. May be I used to exchange songs with you, hang out with you or give you advice and support when you were down, but it doesn't mean that I have a crush on you. You are special because you're my friend but I've never think of taking you as my life partner. :)

p/s : You're just my friend, not more than that. No, really!

3 comments:

FarHAnAhMohAMAd said...

like!

Anonymous said...

aku rasa laki yang banyak perasan dalam hal ni sebab tu istilah "friendzone" tu lebih kepada perempuan yang friendzone lelaki.

Khairi Malik said...

Farhanah = -_-

Anon = sangat2 setuju...that's why aku rasa benda yg akak aku cakap ni x betul. kan?