Monday, December 31, 2012

Tahun Baru 2013

Bagi sesiapa kat Malaysia, mungkin lagi beberapa jam je tapi kalau kat mesir ni lambat lagi nak masuk tahun baru. Malam pun belum lagi kat sini ha....

Okay, cuba kita pandang semula 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2006, 2005, 2004, 2003 dan seterusnya. Pandang ke belakang. Kemudian toleh semula kepada 2013. Apakah akan sama? Jika ya, celakalah kita.

Harap-harap kita berubah menjadi seorang Muslim yang lebih baik. Mungkin wajah kamu tak nampak tanda-tanda penuaan tu, tapi umur kamu tetap meningkat dan ajal itu kian hampir dari hari ke hari...Sudah cukup ke persiapan ke sana?

Semoga aku menjadi manusia yang mengamalkan amar makruf nahi mungkar. Amin~ :)

p/s : Pasal azam baru, aku dah pasang awal2 time awal muharram tu lagi, Lagi satu, azam tak semestinya pasang time tahun baru. Bila2 pun boleh pasang. :)

1 comment:

Anonymous said...

Yes. That's true. Alhamdulillah. Nice post. Syukran akh!