Wednesday, May 1, 2013

Banyak Orang. Banyak Ragam

Exam dermatology semalam susah nak mamp**. Esok exam lagi, moga-moga tak susah semalam. Okay itu mukadimah hari ni. Sehingga hari ini, aku belajar beberapa perkara....

1) Ada orang yang suka kenakan orang lain, tapi bila kita kenakan dia balik, dia melenting dan meletus macam gunung berapi.

2) Ada orang yang sentiasa mahu bertanding dengan orang lain. Tak boleh kalau ada orang yang dapat markah lebih tinggi dari dia. Dia tak boleh kalau status facebook orang lain lebih dapat banyak "like" daripada status dia.

3) Ada orang yang kalau bersuka ria, nak hanging out lepak-lepak, dia akan keluar dengan orang lain yang dia suka. Tapi bila dia bersedih, kesunyian, atau orang yang dia selalu lepak tu tak nak keluar dengan dia, dia akan mula cari kita dan mengadu kat kita. Kiranya kita ni cuma wujud bila dia perlukan sesuatu je la..

4) Ada orang yang suka malukan kita depan orang lain, pendek kata "publicly!". Tapi bila dah tinggal kita dengan dia berdua je, dia cakap "sorry la weh, kau tak marah kan?" Helloooo...kau dah kutuk aku depan orang, lepas tu boleh tanya aku marah ke tak?  Kalau kau malukan aku depan public, kau minta maaf pun kena la public jugak!

5) Ada orang yang taksub gila dengan politik. Kalau kita sokong kerajaan je terus kena cop as macai. Padahal kita bukan fanatik macam dia, kalau kita macai, dia tu pencacai!. Kalau kita sokong pembangkang terus cakap kita ni tak bersyukur. Padahal rezeki bukan datang dari dia pun.

Okay cukup untuk hari ni. Esok exam. Bye~!

p/s : cuti ni nak buat apa? menghadap muka orang yang aku selalu jumpa je. ceit~!

No comments: