Monday, August 12, 2013

Raya ke 5 2013

Alhamdulillah, setelah 3 tahun tak berjumpa, tadi aku dapat juga jumpa ustaz yang rapat dengan aku dahulu. Ustaz Naim Abdul Wahab. Tak ada gambar sebab lupa nak tangkap.

Setiap kali aku ke Kaherah, mesti aku akan berjumpa dengan ustaz. Tadi memang banyak perkara yang bermain di minda bila aku ziarah ustaz.

1) Sebelum ni aku tak pernah masuk Jengka 21, dan tadi ialah kali pertama aku masuk jengka 21.
2) Subhanallah, ahli keluarga ustaz baik belaka. Aku dan kawan-kawan dilayan dengan SANGAT baik oleh keluarga ustaz.
3) Tak percaya bila ustaz cakap dia cuma sambung "kerja-kerja kampung". Papepun,tak kisah la gaji tu mahal ke murah. Yang penting bekerja.

Tadi ada tanya pasal jodoh. Ustaz cakap, susah nak cari isteri sekarang sebab hantaran semua mahal. Lebih-lebih lagi ustaz cakap dia hanya kerja kampung, bimbang sekiranya tiada orang yang sudi.

InshaAllah. Allah tu Maha Pemberi Rezeki. Okay point kat sini sebenarnya ialah pasal hantaran je. I wonder why they put the hantaran so tinggi. Nak jual anak ke apa? Haih~

Okay la..Kepada wanita-wanita di luar sana, janganlah letak hantaran tinggi-tinggi. Nanti kalau xde orang nak kat kau padan muka.

Okay xde mood nak tulis panjang-panjang. Salam ~!

No comments: