Tuesday, October 8, 2013

Kuasa Doa

Bismillahirrahmanirrahim....

Hari ni saya nak cakap yang saya sangat percaya akan kuasa sebuah doa.

Aku selalu baca doa naik kenderaan, jarang miss. Pernah sekali tu, aku naik motor dengan abah lepas tu brek tak makan. Lepas tu aku dan abah jatuh. Bila aku muhasabah balik, baru aku ingat yang aku tak baca doa naik kenderaan. Ada juga sekali tu, kereta kami terlanggar dengan kereta orang. Dan time tu memang aku lupa nak baca doa naik kenderaan.

Ada juga aku dengar kes orang ada penyakit kanser tahap 4 yang dah tak de harapan sembuh, tapi sebab dia sering berdoa , lepas tu dia sihat.

Okay kesimpulan yang saya nak cakap ialah doa tu senjata mukmin. So, please lah berdoa untuk Mesir, Palestine, Syria dan negara Islam yang lain. Sebab aku percaya akan kuasa doa. sekian~!

1 comment:

Syahadatul Haq said...

bukankah allah sendiri pernah cakap,
doa adalah senjata orang muknin :)