Thursday, October 31, 2013

Matured, Growing Up or Learn Something New?

Age doesn't define maturity. Selalu sangat baca dan dengar orang sebut benda ni.

To those yang kenal diri ni, saya rasa korang tau je aku sekarang berada di tahun akhir.
Bila dah di tahun akhir ni, aku rasa aku secara perlahan-lahan macam dapat menerima apa Mesir dan penduduknya seadanya.

Sebelum ni aku selalu kutuk-kutuk orang Mesir kaw-kaw sebab tak puas hati dengan diorang. But when I re-evaluate myself back, they are not that bad.

Semalam aku naik tram, dan diejek bunya-buya lah dan budak-budak tu tried to annoy me and they succeed of course. Tapi semalam aku just layankan je apa yang diorang tanya walaupun banyak benda yang diperlekehkan. Just layan....Coz I know they're just a bunch of kids and I'm pretty sure their frontal lobe is not fully developed yet.


Dan when I see perangai ijipsyen, I talked to myself "well ni memang diorang sejak azali which make them differs from us". Sampaikan aku dah macam tak kisah dengan perangai diorang.

Aku tak tahu samada aku semakin matang, ataupun sudah lali sebab dah 6 tahun kat sini, ataupun aku berjaya melatih sikap sabar, ataupun I just learnt how to appreciate things and people.

Thats' all from me. Bye~

1 comment:

-ImanAzlan- said...

besar kemungkinan sudah matang, dan didatangkan dengan sifat sabar sekali? ;)

rindu abg khairi. kirim salam sayang pada kawan kawan di FB. hihi