Saturday, August 16, 2014

Forensic

Bismillahirrahmanirrahim. Setelah sekian lama tak update post. Kalau aku update pun bukan orang baca. Hahah....

Hari ni ialah hari pertama untuk clinical round terakhir aku sebagai seorang pelajar perubatan. Iaitu round "Forensic"!. 

Well, bila kita sebut perkataan forensik, of course dalam kepala kita akan terbayang mayat yang ngeri-ngeri, lepas tu pasal penjenayah semua. I know. 

Dan kelas forensik hari ni memang menarik. Belajar macam mana nak detect cara kematian orang tu berdasarkan luka yg ada pada mayat. Woooo....

So malam tadi aku study la menelaah balik apa yg aku belajar (poyo gila..) Lepas tu tetibe blackout. Aku pun sambung juga study dengan menggunakan lampu henfon. Bila study forensic ni of course la kita kena imaginasi situasi dan keadaan mayat tu. 

Aku pun bayangkan la dlm kepala otak aku mcm mana keadaan mayat tu macam yg tertulis dalam buku, tengah2 aku bayangkan tiba2 je angin sejuk datang dari luar. Oh tidak. Tengah2 blackout, elektrik xde kipas pun tak fungsi macam mana ada angin pulak ni?

Aku pun dengan selambanya tutup buku, stop study dan lompat atas katil selubung dalam selimut. Cuak gila. Sekarang elektrik dah ada. Legaaaa.....

Okay sekian saja untuk kali ini. I know my posts is boring nowadays. InshaAllah I try to post banyak lagi entri lepas ni. Bye~

Saranghe.

No comments: